طرح تبلیغاتی

چطور یک طرح تبلیغاتی ایجاد کنیم؟

فهرست مطالب

چطور یک طرح تبلیغاتی ایجاد کنیم؟

تبلیغات نوعی بازاریابی است که از پیام غیر شخصی و اسپانسر برای جلب مشتری استفاده می کند. هزینه آن توسط شرکت پرداخت می شود و ایده ، محصول یا خدماتی را به فروش می رساند .

یک طرح تبلیغاتی ، طرحی برای چگونگی استفاده شما از تبلیغات برای رونق کسب و کار و دستیابی به مشتریان جدید است.

داشتن یک برنامه اطمینان می دهد که پول تبلیغات شرکت شما به خوبی مصرف می شود و تبلیغات شما به مخاطبان صحیح می رسد.

همچنین معیارهایی را تعیین می کند که می توانید برای ارزیابی اینکه آیا استراتژی شما در محدودیت های بودجه بازاریابی شما برای دستیابی به مشتری مثر است ، ارزیابی کنید .

برنامه ریزی استراتژی تبلیغات خود

قبل از ایجاد استراتژی تبلیغاتی خود ، باید یک برنامه تجاری جامع داشته باشید.

این به شما امکان می دهد طرحی تبلیغاتی تهیه کنید که به مشتریان صحیح برسد ، از پیام های بازاریابی موثر استفاده کند و در بودجه شما باقی بماند

برنامه تجاری شما باید شامل موارد زیر باشد.

  • بودجه تبلیغات
  • مخاطبان هدف
  • پیام های کلیدی بازاریابی
  • سیستم عامل های تبلیغاتی ترجیحی
  • اهداف بازاریابی و درآمد

روش های تبلیغاتی که انتخاب می کنید به بودجه موجود شما و مکانی که می توانید به بهترین شکل به مشتریان ایده آل خود دسترسی پیدا کنید بستگی دارد.

برای ایجاد طرح تبلیغاتی خود ، از اطلاعات طرح تجاری خود استفاده کنید تا:

یک رسانه انتخاب کنید.

مکانهایی را انتخاب کنید که مخاطبان شما قبلاً در حال مصرف اطلاعات هستند. این اطمینان می دهد که تبلیغات شما به مشتریان بالقوه شما می رسد.

بودجه خود را برنامه ریزی کنید.

برای اینکه دلارهای تبلیغاتی خود را در کجا خرج می کنید و چه مقدار توانایی مالی دارید ، برنامه روشنی داشته باشید.

این به شما کمک می کند تا در بودجه بازاریابی خود باقی بمانید و اطمینان حاصل کنید که درآمد بیشتری نسبت به تبلیغات خود صرف می کنید.

ایجاد پیام زبان بازاریابی ایجاد کنید که مزایایی را که کالاها یا خدمات شما می توانند به مشتریان ارائه دهند ، بیان کند.

با این کار اطمینان خواهید یافت که بازاریابی شما در طنین مخاطبان شما طنین انداز شده و آنها را برای یادگیری بیشتر یا خرید فریب می دهد.

ایجاد معیارها اهدافی را تعیین کنید که برای تعداد مشتریانی که می خواهید بیاورید و میزان درآمد شما قابل اندازه گیری است.

سیستمی را برای ردیابی موفقیت تبلیغات ایجاد کنید ، مانند شماره تلفن های اختصاصی که مشتریان می توانند با آنها تماس بگیرند ، کوپن تبلیغات در فروشگاه یا پیوندهای بی نظیری که در وب سایت های دیگر قرار می گیرند.

با این کار می توانید اثربخشی تبلیغات خود را پیگیری کنید.

متنوع کردن بیش از یک مکان برای تبلیغات انتخاب کنید.

این اطمینان می دهد که اگر یک استراتژی نتواند مشتری جدیدی را به ارمغان بیاورد ، روش های دیگری برای رسیدن به مخاطب و درآمدزایی دارید.

رسانه های تبلیغاتی

گزینه های زیادی برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما وجود دارد.

بسته به مشتری ، بودجه ، منطقه ، صنعت و اهداف تجاری ، بهترین انتخاب از مشاغل مختلف متفاوت است.

چاپ

تبلیغات چاپی روی کاغذ است ، شامل تبلیغات در بروشورها ، نامه های مستقیم ، جزوه ها ، کاتالوگ ها ، روزنامه ها و مجلات. این اغلب برای دستیابی به مخاطب مسن تر یا مخاطبی که بسیار پایدار است و احتمال جابجایی آن وجود ندارد ، موثرتر است.

همچنین می تواند برای برجسته شدن در مقابل رقبایی که اساساً از تبلیغات آنلاین استفاده می کنند مفید باشد.

تلویزیون و رادیو

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی دامنه وسیعی دارد و می تواند برای قرار گرفتن در معرض دید بسیاری از مشتریان به طور هم زمان مفید باشد.

تبلیغات تلویزیونی گران هستند و هم شامل هزینه اسلات تبلیغاتی و هم هزینه ایجاد خود آگهی می شوند.

تبلیغات رادیویی اغلب مقرون به صرفه تر هستند

برای مصرف كنندگانی كه احتمال تماشای رسانه های سنتی كمتر است ، بسترهای ویدئویی پخش جریانی و پادكست ها می توانند جایگزین خوبی برای تلویزیون و رادیو باشند.

اینها اغلب به بخشهای هدفمندتری از مشتریان می رسند.

پست الکترونیک

ایمیل ها مستقیماً به مشتریان بالقوه یا فعلی می رسند.

نرخ باز متوسط ​​برای بازاریابی از طریق ایمیل حدود 17٪ است ، اگرچه این ممکن است بسته به میزان اشتراکی که مشترکان ایمیل شما دارند ، بین صنایع و شرکتها متفاوت باشد.

4 شرکتهای کوچک اغلب نرخ باز بالاتر از شرکتهای بزرگتر دارند.

شرکتهای بزرگتر اغلب بودجه خرید لیستهای پستی را از شرکتهای بازاریابی تبلیغاتی در اختیار دارند.

دیجیتال

تبلیغات آنلاین شامل انواع وب سایت ها ، وبلاگ ها ، فیلم ها ، موتورهای جستجو و تبلیغات در شبکه های اجتماعی است.

تبلیغات دیجیتال به طور سنتی پیوندی را تعبیه می کنند که مستقیماً به وب سایت یا صفحه محصول شرکت شما می رود و آنها به رابطه ای که یک وب سایت شریک از قبل با خوانندگان یا پیروان خود دارد ، متکی هستند.

هزینه این تبلیغات بسته به سازنده دیجیتال یا وب سایتی که با آن شریک هستید متفاوت است.

کسانی که دسترسی بیشتر دارند اغلب گران ترند ، اما کسانی که دسترسی کمتری دارند می توانند گروه های مشتری را با هدف بیشتر فراهم کنند.

تبلیغات دیجیتالی به شما امکان می دهد به بخشهای بسیار هدفمندی از مشتریان دسترسی پیدا کنید ، که اغلب پیشنهادهایی متناسب با علایق و نیازهای آنها دارند.

برای برخی ، مانند تبلیغات موتور جستجو ، اندازه گیری اثربخشی کمپین دشوار است.

استراتژی تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید

پس از ایجاد و اجرای یک طرح تبلیغاتی ، کار شما تمام نشده است.

بازاریابی فرایندی مداوم است که باید به طور مداوم آن را اندازه گیری و ارزیابی مجدد کنید.

برنامه تبلیغاتی خود را تنظیم کنید تا بتوانید نتایج هر استراتژی را ردیابی کنید ، سپس نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا بر اساس چندین معیار مختلف ، انواع بازاریابی برای کسب و کار شما موثر است.

اثر بخشی و رسیدن

استراتژی تبلیغاتی شما باید به مشتری برسد و درآمد زایی داشته باشد.

برای ارزیابی اثربخشی آن ، از خود بپرسید:

هر تاکتیک بازاریابی چند مشتری جدید به همراه داشت؟

آیا این مشتریان جدید خریدهایی انجام داده اند؟ برای لیست ایمیل خود ثبت نام می کنید؟ شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید؟

آیا مشتریان جدید برای خریدهای اضافی برگشتند؟

چه روش هایی در حفظ مشتری های موجود موفق بودند؟

کدام نوع بازاریابی بیشترین مشتری را به خود جلب کرده است؟ کدام یک کمترین جذب را داشته است؟

آیا بازاریابی شما به اهداف دیگری مانند اتصال شما با بازیگران اصلی صنعت ، ایجاد پوشش خبری یا ایجاد اقتدار در جایگاه خود رسیده است؟

اگر هیچ بخشی از برنامه تبلیغاتی شما نتوانست به اهداف خود برسد ، یا اگر کسب و کار شما همانطور که انتظار داشتید گسترش نیافته است ، می خواهید این استراتژی ها را اصلاح کنید یا تاکتیک های جدید بازاریابی را جایگزین آنها کنید.

بازگشت سرمایه گذاری

بازاریابی هزینه دارد.

این هزینه ها باید هم در بودجه شما باقی بمانند و هم ارزش نتیجه را دارند.

برای ارزیابی بازده سرمایه گذاری (ROI) که بازاریابی شما فراهم کرده است ، از خود بپرسید:

کل هزینه (پول و زمان) هر قسمت از استراتژی بازاریابی شما چقدر بود؟

آیا هزینه های تبلیغات با افزایش فروش تأمین می شود؟

آیا هر نوع تبلیغی درآمد بیشتری از هزینه خود داشت؟

کدام یک از انواع تبلیغات بیشترین تأثیر را داشتند؟

کدام یک کمترین تأثیر را داشتند؟

آیا هنوز هم توانایی پرداخت هر یک از این تاکتیک های تبلیغاتی را دارید که به آینده منتقل می شود؟

دانستن اینکه کدام یک از انواع تبلیغات بهترین بازده را برای سرمایه شما فراهم می کنند ، به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که بودجه بازاریابی خود را در آینده کجا تمرکز کنید

اشکال جدید رسانه ها

رسانه هایی که برای تبلیغات در دسترس هستند به طور مداوم تغییر می کنند.

وب سایت ها و پادکست های جدید در دسترس قرار می گیرند.

روزنامه ها ، مجلات و کانال های رادیویی برای جلب تبلیغات نرخ های جدیدی را ارائه می دهند.

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ایجاد می شوند ، مدل های تبلیغاتی خود را تغییر می دهند ، محبوبیت خود را از دست می دهند یا به جمعیت های مختلف می رسند.

همانطور که اثربخشی و میزان بازگشت سرمایه برنامه تبلیغات فعلی خود را ارزیابی می کنید ، مکان

های جدیدی را که می توانید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید و محصولات خود را تبلیغ کنید تحت نظر داشته باشید.

این به شما کمک می کند هم یک طرح تبلیغاتی قوی ایجاد کنید و هم یک قدم جلوتر از رقبا باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question