تولید محتوا بخش 1

تولید محتوا بخش 1

اگر بخواهیم یک تعریف کلی در مورد تولید محتوا بیان کنیم

میتوانیم اینطور بگوییم که فردی که تولید محتوا انجام می دهد درواقع یک سری از متون، تصویر، ویدئو یا حتی صدا تولید می کند (ایجاد می کند) به منظور اینکه یک سری مخاطب با آن محتوایی که تولید شده ارتباط برقرار کنند.

این ارتباط از طریق های متفاوتی اتفاق می افتد مثلا شما میتونید این محتوا رو از یک صفحه ای در فضای مجازی مشاهده کنید یا حتی داخل یک مجله یا هرجای دیگه !!

محتوا، انواع مختلفی دارد: متنی، گرافیکی، ویدئویی، تصویری و صوتی.

تولیدکننده محتوا احتیاج دارد تا در زمینه های متفاوت دانش کافی برای ادامه ی کار خود را داشته باشد (مثلاً گرافیست باشد، ویدئو آموزشی ضبط کند یا مقاله بنویسد)، یا نه فقط در یکی دو مورد حرفه‌ای باشد ولی اغلب باید حتما نحوه کار با نرم افزار های مختلف را بداند و در زمینه های انواع تولید محتوا آشنایی داشته باشد که با نیاز هایش در این راستا ارتباط برقرار کند.

این چیزهایی که توی دیجی کالا و دیجی کالا مگ و زومیت و سایت‌های دیگر می‌خوانید، توسط ما محتوانویس‌ها تولید شده‌اند. ما وبلاگ می‌نویسم، اطلاعات عمومی خوبی باید داشته باشیم، ترجمه هم می‌کنیم اما محتوا نوشتن فقط همین‌ها نیست، این‌ها ظاهر شغل ماست.

راستش تجربه نشان داده که بهترین نویسنده‌ها، آن‌هایی هستند که زیاد کتاب می‌خوانند. پس اگر عاشق کتاب خواندن هستید و دلتان می‌رود برای سیاه کردن کاغذ، این شغل برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

یک نکته مهم وجود دارد که باید بدانید. دنیای محتوا آنقدر گسترده است که از هرکسی بپرسید تولید محتوا چیست تعریف خودش را می‌گوید. بعضی وقت‌ها این تعاریف به اندازه‌ای مبهم هستند که آدم گیج می‌شود.

محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار داریم.

محتوا پست‌های اینستاگرامی است که ما را می‌خنداند یا به فکر فرو می‌برد، مقالۀ وبسایت‌ها است که از آنها چیزهایی یاد می‌گیریم، پادکست که موقع برگشت از دانشگاه در تاکسی گوش می‌دهیم، ویدیو در آپارات یا یوتیوب که تماشا می‌کنیم، کتاب‌های الکترونیک یا هر چیز مشابه دیگری است که در دنیای دیجیتال می‌بینیم، می‌شنویم یا می‌خوانیم.

هر چیزی که برای انسان قابل درک است و به طور کلی در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا می‌گویند.

تولید محتوا یعنی خلق هرچیز قابل درک و انتشار برای انسان‌ها در راستای اهداف بازاریابی

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط و ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بستر های مختلف قابل انتشار است برای دستیابی به اهدافی مثل کسب درآمد (مستقیم یا غیرمستقیم)، افزایش فروش، وفادارسازی مشتری و…

محتوا یکی از مهمترین عواملی است که یک مخاطب بواسطه جذابیت و تعاملی بودن آن میتواند به هر برندی اعتماد، و یا اینکه اقدام به خرید یک محصول یا تهیه یک سرویس از یک وب‌سایت کند. 

فرآیند تولید محتوا شامل مراحل بسیار زیادی مانند تحقیق و پژوهش، بررسی بازار، تعیین جذابیت موضوع و مسائل بیشمار دیگری میشود.

 محتوای وب به عنوان یک متخصص در امر بازاریابی و تولید محتوا تلاش میکند تا در طول تمامی این مراحل محتوایی تعاملی و سازنده برای مخاطبان خود ایجاد کند.

اهمیت تولید محتوا

تولید محتوا تنها دلیل بقا و ادامه حیات یک وب‌سایت و طبعا یک کسب و کار اینترنتی محسوب میشود.

این کار شگفت‌انگیز میتواند به سادگی هرچه تمام‌تر ترافیک ورودی به هر وب سایتی را افزایش داده و رتبه‌های آن وب‌سایت در کلمه‌های کلیدی مختص به خودش افزایش دهد.

پس مهم نیست که وب سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد شما احتیاج دارید برای توسعه و رتبه بهتر و برای فعال بودن وب سایتتون محتوا نویسی انجام بدهید. این یک ضرورت است!!

اینکه کسی بنشیند و در راستای اهداف کاری یک کسب و کار محتوا نویسی کند، بسیارکار سخت و طاقت فرسایی است و نیازمند هوش و برنامه ریزی های دقیق است. اما در حقیقت به رشد آن کسب و کار و ترافیک ورودی به سایت بطور غیر قابل باوری کمک میکند.

بلاگ نویسی از طرف گوگل و سایر موتور های جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به افزایش بازدید وب سایت شما کمک میکند،

حتما میدانید که افزایش بازدید به افزایش فروش محصول و افزایش ارائه خدمات و قطعا افزایش درآمد منتهی میشود.

فراموش نکنیم که همه تلاش های ما برای افزایش ترافیک و بازدید و … فقط و فقط برای افزایش اعتبار برند شخصی یا تجاری ماست .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question