تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

دنیای دیجیتال در حال رفتن به سمت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی است.

از این رو وب مسترها باید زمان زیادی را برای تولید محتوا برای کسب و کارشان صرف کنند.

در حال حاضر وب­سایت و اپلیکیشن­‌ها برای جذب مخاطب برحسب نیازشان از تولید محتوای متنی، ویدئویی، گرافیکی، تولید محتوای صوتی و … استفاده می‌کنند.

دراین مقاله شما را با تولید محتوای متنی آشنا خواهیم کرد.

زمانی که وب­سایتی را برای کسب و کارتان راه اندازی می‌کنید اگر هیچ گونه محتوایی در سایتتان وجود نداشته باشد نباید انتظار بازدید کنندگان زیادی هم داشته باشید.

همچنین اگر محتوایی که تولید می‌کنید جذاب و گیرا نباشد به جای اینکه مخاطبان را به سمت کسب­ وکارتان بکشانید آنها را دفع می‌کنید.

حتی شاید به این هم فکر کرده باشید که مشابه محتوایی که رقیب تولید کرده است را تولید کنید و مخاطبان زیادی را جذب کنید.

حتی اگر مخاطبان متوجه کپی بودن آن نشوند احساس می­‌کنند که  کسب و کارتان هیچگونه نوآوری برایشان نخواهد داشت.

از این رو باید محتوایی که تولید می‌­کنیم، کاملا مطابق با نیاز و خواسته مخاطب و بصورت منحصر به فرد و یکتا باشد.

در مقالات گذشته در مورد تولید محتوای گرافیکی توضیح داده­‌ایم.

در این مقاله قصد داریم در مورد تولید محتوای متنی توضیح دهیم. و اما منتظر مقالات بعدی ما در مورد دیگر موارد تولید محتوا باشید.

هر آنچه که در اطرافتان می­‌بینید محتواست.

میلیون‌ها سال پیش، افرادی که در غار زندگی می‌کردند برای انتقال مفاهیم به دیگران، اشکال مختلفی را روی دیوار غار می­‌کشیدند.

این اشکال به دلیل اینکه پیامی را منتقل و با دیگران تعامل برقرار می‌کردند به نوبه خود یک محتوا در نظر گرفته می‌شوند.

اگر کمی جلوتر بیایم، متون منتشر شده در اولین روزنامه را هم می­‌توان محتوا نامید.

در حال حاضر متن‌های روی جلد بیسکوییت، قبض آب و برق، فیشی که از رستوران دریافت می‌کنیم و حتی اشاراتی که افراد ناشنوا برای انتقال مفاهیم از آن استفاده می­‌کنند را نیز می‌توان به عنوان محتوا در نظر گرفت.

در مجموع محتوا آن­چیزی است که از طریق آن پیامی به دیگران منتقل شود و طرف مقابل به راحتی آن­‌ را درک کند.

تولید از نظر واژگان به معنای پدید آوردن، ایجاد و زادن معنی شده است.

بنابراین عبارت تولید محتوا به معنی یک محتوای ارزشمند، باکیفیت و منحصر به فرد است که برای مخاطبان هدف خود ایجاد می­‌گردد.

برای تولید محتوای یکتا می‌توان یک تحلیل کلی انجام داد که مخاطبان چه نیازها و دغدغه‌­هایی دارند و چگونه می­‌توان با تولید محتوای مناسب، تمام سوالاتی که در ذهنشان دارند را برطرف کرد.

هرچقدر به نیازهای مخاطبان خود بیشتر و بهتر پاسخ دهید می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کسب­ وکارتان کنید.

در حال حاضر بسیاری از مدیران کسب­ وکارها به سمت تولید محتوا رفته­‌اند.

اما همیشه این سوال در ذهنشان وجود دارد که گردآوری محتوا با تولید محتوا چه فرقی دارد.

گردآوری محتوا به معنی جمع آوری چندین مطلب از چندین سایت یا کتب و تغییر آن به صورت جزیی است اما تولید محتوا به این معناست که یک نویسنده براساس  مهارت، تجربه، خلاقیت و نوآوری به تولید محتوا بپردازد.

در بازاری که با حجم اطلاعات زیادی روبرو هستید، اگر محتوایی که تولید می‌کنید هیچ­گونه نوآوری و جذابیتی نداشته باشد نه تنها مخاطبان را دفع می‌کنید بلکه از طرف موتورهای جستجو امتیاز منفی هم دریافت خواهید کرد.

شاید فکر کنید این موضوع چه ارتباطی به موتورهای جستجو دارد و یا موتورهای جستجو تنها یک ربات هستند و نمی‌توانند فرق محتوای تولید شده با محتوای کپی یا ویرایش شده را متوجه شوند.

اما اینگونه نیست الگوریتم پاندای گوگل آنچنان هوشمند است که به راحتی محتوای یونیک را تشخیص می­‌دهد.

این الگوریتم پارامترهای بسیاری را برای تشخیص کپی بودن محتوا در نظر گرفته است. یکی از این موارد میزان علاقمندی کاربران به محتوایی است که تولید کرده‌­اید.

این الگوریتم براحتی تشخیص می­دهد که محتوای شما به چه مقدار برای مخاطب باارزش است. از این رو محتوا را باید کاربر پسند ایجاد کنید و تا جایی که امکان دارد سوالاتی که در ذهن مخاطبان وجو دارد را برطرف کنید.

برای پاسخگویی به این سوالات می­‌توانید از تولید محتوای ویدئویی، متنی صوتی، گرافیکی و.. استفاده کنید. از هر مدل که استفاده می‌­کنید باید جوابی برای سوال مخاطبانتان باشد.

خدمات تولید محتوای متنی یکی از موارد مهم و ضروری برای هر سایت و شبکه اجتماعی می باشد، که قرار ست در آن جا کار تبلیغاتی جهت خرید و سود زیاد اتفاق بیفتد.

 برای رسیدن به تولید محتوای متنی درجه یک باید موارد زیادی را در نظر گرفت، تا بتوان به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد و کاربران زیادی را به سایت و یا صفحه مورد نظر جذب کرد.

از آن جایی که اصول سئو و بازاریابی تبلیغاتی و هم چنین قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بدون سفارش تولید محتوا ارزش و اعتباری ندارند، پس این امر را باید جدی گرفت و در مورد آن بیشتر تامل و تفکر داشت.

در این مقاله قصد است تا با اصول خدمات تولید محتوای متنی به محتوای مورد نیاز کاربر برسیم و شرایط نوشتن این متن را فرا بگیریم.

منظور از محتوا متنی تمام اطلاعات ، از جمله کلمات و عبارت­ها ، جملات و پارگراف­ها و … است. ما از طریق این اطلاعات معنی و منظور را به خواننده منتقل می­کنیم و به همین ترتیب ارتباط بین نویسنده و خواننده شکل می­گیرد.

محتوا متنی از اهمیت بالایی برخوردار است ، به این دلیل که اولا در متن به طور کامل جزئیات توضیح داده می­شود و دوما از این نظر که بهینه­‌سازی  و استاندارد بودن مطالب محتوا شما در صورت آنلاین و دیجیتال بودن در گوگل بررسی می­شود.

مهمترین مساله در مورد محتوا متنی، تفاوت بین متن معمولی و محتوا متنی است.

توجه کنید که این دو را اشتباه نگیرید. منظ.ر از متن، کلمات و نوشته­هایی است که انسان می­تواند آن­ها را بخواند،

در صورتی که محتوا متنی تفسیر و منظور نهایی و منظور گنجانده شده در عناصر متن است، که در نهایت به دست می­آید. به همین ترتیب ، لزوما تمام متن­ها دارای محتوا نخواهند بود.

متن به معنی ترکیب واژگان و ایجاد یک پیام و انتقال آن به مخاطب هدف می­‌باشد.

تولید محتوای متنی به معنی نوشتن در مورد یک موضوع خاص است. اما محتوای متنی‌­که برای کسب و کارها تولید می­‌شود باید با هدف جذب مخاطب باشد و باعث رشد و توسعه کسب­ و کارتان گردد.

شاید به خودتان بگویید که در حال حاضر افراد هیچ علاقه ای به خواندن مطالب متنی ندارد و بیشتر به محتواهای گرافیکی یا ویدئویی تمایل دارند.

این مسئله درست است اما اکثر مخاطبان متخصص به خواندن محتوای متنی علاقه­‌مندند. این در حالیست که آن­ها هر محتوای متنی‌­ای را قبول ندارند.

متن­‌هایی برای این افراد جذابند که درباره یک موضوع بصورت کامل توضیح داده باشند  و تمام جوانب آن­را پوشش دهند و در نهایت افراد با خواندن آن متن به سراغ دیگر وب­سایت­‌ها نروند و در سایت شما به تمام مشکلات­شان پاسخ داده شود.

تولید محتوا متنی را می­‌توان در چندین دسته قرارداد، از جمله این دسته‌­ها می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • محتوای متنی عمومی
  • محتوای متنی تخصصی
  • متن شبکه­‌های اجتماعی
  • متن تبلیغاتی
  • محصول نویسی

اگر از منظر موتورهای جستجو آن را بررسی کنیم، موتورهای جستجو ازجمله گوگل هنوز برای محتوای متنی ارزش بسیاری قائل می‌شود.

از این رو  قبل از  تولید محتوای متنی باید یک استراتژی پیاده سازی کنید، بدین صورت که در ابتدا به جستجوی کلمات یا عبارات کلیدی بپردازید.

اگر به درستی از این ابزارها استفاده کنید متوجه می­‌شوید که مخاطبان در سطح اینترنت به دنبال چه چیزی می‌گردند و شما طبق همان شروع به نوشتن می‌کنید.

از این رو به این مدل تولید محتوای بهینه­‌سازی شده برای موتورهای جستجو گفته می‌شود.

نکته دیگر این است که ترجمه یک متن را هم نباید به عنوان تولید محتوا در نظر گرفت.

همانطور که گفته‌­ا‌یم الگوریتم­ های موتورهای جستجو بسیار هوشمندتر از گذشته شده‌اند و به راحتی براساس ساختار یک محتوا و کلماتی که در آن استفاده شده‌ است می­‌توانند تشخیص دهند که این محتوا ترجمه یا کپی شده است.

مزیت‌های تولید محتوا متنی

  • انتخاب شدن به عنوان یک سایت مرجع
  • جذب بالای مخاطب
  • جذب مشتریان بالقوه
  • ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو
  • اشتراک­‌گذاری بالا در دیگر شبکه­‌های اجتماعی
  • افزایش برندینگ
  • رشد و توسعه کسب وکار

معایب تولید محتوای متنی

همانطور که در بالا در مورد مزایای تولید محتوای متنی صحبت شده است در ادامه برخی معایب آن­‌را بازگو می­‌کنیم:

  • هزینه بالایی دارد.
  • زمان زیادی لازم دارد.
  • کارشناس متخصص در زمینه­‌های تخصصی کم است.
  • کارشناس تولید محتوایی که در زمینه سئو نیز فعالیت داشته باشد بسیار کم است.
  • اگر براساس نیاز مخاطبان نوشته نشود باعث از دست رفتن مخاطبان بسیاری می­‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question