بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی

فهرست مطالب

بازاریابی سنتی

بازاریاب ها در بازاریابی سنتی چه می کنند؟

بازاریابی سنتی از تلاشهای تبلیغاتی دیجیتال مستثنی نیست ، اما در مورد برخی از ابزارهای اصلی که بازاریابی دیجیتال به آنها اعتماد می کند کمتر به آنها توجه دارد.

اگر حتی به روش انجام بازاریابی در 20 سال پیش فکر کنید ، ایده های خوبی در گذر زمان استفاده شده است – رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ها ، مجلات ، بیلبوردها ، بازاریابی از راه دور ، تلاش های حضوری و موارد دیگر – استفاده شده است. برای بسیاری از شرکت ها – یک رویکرد غیر دیجیتال در حوزه ی ارتباط بهتر با مشتری نیز آنها دارد.

بازاریابی سنتی با دیجیتال تفاوت هایی دارد بازار یابی دیجیتال را در مقاله قبلی توضیح دادیم درمورد بازاریابی سنتی نیز توضیح خواهیم داد.

بازاریابی تجربی

امیلی فریتز ، مدیر بازاریابی در dio می گوید:

 “من در یک آژانس بازاریابی کار می کنم که در بازاریابی تجربی تخصص دارد.”

“این یک روند رو به رشد در بازاریابی است که مستقیماً با دعوت از مشتری برای شرکت در یک فعال سازی تجاری تعاملی در زندگی واقعی را شامل می شود.”

فریتز می گوید بازاریابی تجربی ممکن است مانند فروشگاه های پاپ آپ ، یک واقعیت مجازی یا یک سری رویدادها به نظر برسد.

در یک دنیای سنگین دیجیتال ، بازاریابی تجربی برجسته است و همه چیز را بهم می ریزد. این یک تجربه در زندگی واقعی است که بیانگر موقعیت و شخصیت یک برند است.

از آنجا که این نوع مبارزات بازاریابی بیشتر مربوط به ایجاد روابط است ، فریتز می گوید که می تواند به ایجاد و حفظ وفاداری به برند کمک کند. به عنوان مثال یک فروشگاه صنایع دستی ، می تواند یک رویداد ساخت صنایع دستی را در فروشگاه راه اندازی کند ، ایجاد سر و صدا ، فرصت هایی برای آموزش مصرف کنندگان در مورد تجارت و تقویت درک مردم از نام تجاری آن صورت میگیرد.

“همه چیز دیجیتال را کورکورانه دنبال نکنید ، فقط به این دلیل که جهان در حال حاضر دیجیتال است.” “انسان ها تجربه های خارج از صفحه نمایش خود را نیز دنبال می کنند.

 برای کشف همه رشته های بازاریابی آزاد باشید: تحقیق ، فروش ، استراتژی ، تحلیلگر ، رسانه ، تبلیغات ، خلاقیت ، خرده فروشی ، محتوا ، دیجیتال ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل ، روابط عمومی ، شرکت وابسته ، حمایت مالی ، چاپ ، پخش ، رسانه های نوظهور ، نمایشگاه تجاری ، وقایع ، تجربیات.

حتی اگر در کاری تخصص داشته باشید ، فریتز توضیح می دهد که تجربیات به دست آمده در بسیاری از رشته ها فقط کار تخصصی شما را بهتر می کند.

بازاریابی محلی

بیلبوردها ، ایستگاه های اتوبوس ، تابلوهای اعلانات کافه ها … بازاریابی محلی در همه جا وجود دارد. اگر شرکت شما در فضای فیزیکی وجود داشته باشد ، شانس وجود آن نیز هست ، برخی از عناصر بازاریابی محلی (چه سنتی و چه دیجیتالی) بخشی از برنامه بازی شما خواهد بود.

گوتیرز تأکید می کند که بسیاری از بازاریابان از طیف گسترده ای از رویکردهای بازاریابی در مشاغل خود استفاده می کنند که بیش از هر سبک خاص بازاریابی در نمایندگی خود در یک شرکت تخصص دارند. “هرگز روزی کسل کننده نیست اگر شما مهارت های بازاریابی گسترده ای داشته باشید. یک روز ممکن است من یک کمپین ایمیل برای یک محصول از تجارت را طراحی کنم و روز دیگر ممکن است در کنار طراح گرافیک خود در یک کمپین تبلیغاتی برای تاکسی ها و ایستگاه های اتوبوس با پشتیبانی بازاریابی شبکه های اجتماعی کار کنم. “

طبق گفته گوتیرز ، طیف گسترده ای از پروژه ها هر روز را هیجان انگیز نگه می دارد و یافتن روش های خوب برای جذب مشتری محلی ، راهی مهم برای کسب تجربه است.

تحقیقات بازار

یکی دیگر از حوزه های تمرکز بازاریابی که همیشه به طور مرتب بین تحقیقات سنتی و دیجیتال طبقه بندی نمی شود ، روش استخراج اشکال مختلف داده ها برای بازاریابی موثرتر یک محصول است. برای انجام این کار ، آنها تحقیقات رقابتی ، نظرسنجی از مصرف کنندگان و پنل های مصاحبه از مشتریان بالقوه را انجام می دهند. سپس از این اطلاعات برای تعیین موقعیت محصول ، قیمت ، پیام های کلیدی و سایر تصمیمات مهم استراتژیک استفاده می کنند – بسیاری از آنها شامل بازاریابی دیجیتال و سنتی می شوند.

عناوین شایع بازاریابی سنتی

اگر می خواهید حرفه خود را در بخش “سنتی” بازاریابی متمرکز کنید ، به دنبال عناوین شغلی مشابه موارد زیر باشید:

  • متخصص بازاریابی
  • هماهنگ کننده بازاریابی جامعه
  • مدیر برند
  • مدیر تبلیغات
  • استراتژیست توسعه تجارت

بازاریاب ها چه کاری انجام می دهند؟

پس از خواندن این مقاله ، ممکن است فکر کنید که سوال بهتر این است: “بازاریابان چه کاری انجام نمی دهند؟” با استفاده از همه این نقش ها ، روش ها و شرح شغل بازاریابی – این شرط مطمئنی است که بگوییم بازاریابان گزینه های بسیار زیادی برای استفاده از خلاقیت و توانایی های تفکر استراتژیک خود دارند.

آیا تاکنون فکر کرده اید که وارد بازاریابی شوید؟

بازاریابی به عنوان یك صنعت بیشترین تنوع را از نظر كار روزمره ارائه می دهد و تقریباً برای هر مجموعه مهارتی وجود دارد.”

اگر نوشتن را دوست دارید ، بازاریابی محتوا وجود دارد.

اگر شما علاقه مند به دیدن تصاویر هستید ، طراحی گرافیکی یا وب وجود دارد.

آیا حل معما را دوست دارید ؟  شما ممکن است در سئو و تبلیغات پولی رشد کنید. تجزیه و تحلیل رانده شده است؟  تجزیه و تحلیل داده ها ممکن است مورد علاقه شما باشد.

مدیریت روابط؟ شاید در مدیریت حساب عالی باشید.

شما نسبت به علاقه ای که دارید می توانید وارد حوزه های متفاوتی از بازاریابی شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question