فروش بخش 4

فروش بخش 4

فهرست مطالب

انواع فروش

فروش خدمات

فروش خدمات دارای برخی ویژگی های متمایز در برابر فروش محصول است. 

یکی از ویژگی های عمده فرو ش خدمات ایجاد خدمات است ، جایی که فروش به طور همزمان انجام می شود. در فرو ش محصول ، این دو مورد جداگانه است. یک پزشک یا یک وکیل به طور همزمان به مشتریان خود توصیه و راه حل های درمانی می کند. 

یک نماینده بیمه که محصولات بیمه را به مشتری می فروشد ، او را ترغیب به خرید می کند و فقط در این صورت آن را می فروشد. این بدان دلیل است که خدمات بیشتر فعالیت یا عملکردی است که برای تکامل و حل مشکلات خاص مشتریان طراحی شده است.

خدمات فرو ش شامل چندین ویژگی است و رضایت مشتری بستگی به گرفتن نتایج مورد انتظار در عملکرد همه این ویژگی ها دارد. به عنوان مثال ، یک شرکت حمل و نقل می تواند مشتری را فقط با بسته بندی ، برچسب زدن ، تحویل ، ریسک پذیری ، بیمه و ارائه خدمات مختلف لجستیکی جلب رضایت کند. 

فرو ش خدمات دارای تنوع زیادی است و نیاز به مانور دقیق در هر عملیات فروش دارد. یک شرکت پیک خدمات متعددی مانند ارسال نامه ، حواله ، تحویل بسته ، مدیریت عملیات بار و غیره را ارائه می دهد.

کالج ها ، دانشگاه ها ، بیمارستان ها ، شرکت های بیمه ، شرکت های جهانگردی ، هتل ها و … سازمان های اصلی خدمات هستند. هر کدام نوع خاصی از خدمات را ارائه می دهند و سازوکار فروش هر یک منحصر به فرد است. 

افزایش رقابت در این بخش ، نیاز به تمایز در ویژگی های خدمات و بهبود کیفیت را برای جلب و نگه داشتن مشتری برای مدت طولانی تر ، افزایش داده است. از آنجا که خدمات قابل نمایش یا نمایش نیستند ، نیاز به تبلیغ قبل از فرو ش بسیار مهم است.

با این حال ، هنگامی که مجموعه ای از مشتریان راضی ایجاد می شود ، ارتباطات نقش اصلی را در انتشار اطلاعات یک سرویس به مشتریان بالقوه دارد.

 ارتباط عالی مشتری همچنین نقش مهمی در مهار احساس اعتماد در میان مشتریان فعلی دارد. تجارب و اعتبارات ارائه دهندگان خدمات مشتریان بالقوه را به خرید خدمات ترغیب می کند و تلاش های فرو ش را آسان می کند.

امروزه بخش خدمات به اقتصاد وارد شده است زیرا از درآمد بیش از یک بخش محصول در درآمد ملی و اشتغال کشور ما نقش داشته است.

 از این نظر ، فرو ش خدمات به دلیل مشتری زیاد و قدرت رقابت اهمیت پیدا کرده است. در اینجا ، رضایت مشتری نه تنها با کیفیت خدمات یا ویژگی های آن بلکه با ارزش افزوده انسان محور یا ارزش عاطفی در فروش و خدمات تعیین می شود.

در واقع ، کیفیت خدمات هم توسط خدمات فنی و هم از طریق عوامل انسانی در رابطه با فرو ش قضاوت می شود. به عنوان مثال ، یک بیمار در بیمارستان علاوه بر درمان با کیفیت ، انتظار اطمینان از خدمات ، اطمینان از پزشکان و پرستاران ، مراقبت های شخصی ، پاکیزگی محیط ، محیط بهداشتی را دارد.

فرو ش یک سرویس بهداشتی رضایت بخش تأثیر زیادی بر چهره سازمان دارد.

در فرو ش بیمه یا گردشگری ، ایجاد آگاهی و علاقه در بین خریداران بالقوه و تبدیل آنها به مشتری بستگی زیادی به مهارت ارتباطی ، وضوح مفهومی و توانایی فروشنده در ایجاد محکومیت در بین مشتریان دارد. در عین حال ، نظارت بر کیفیت خدمات و اندازه گیری رضایت از خدمات نیز باید یک روند مستمر باشد.

خرده فروشی

خرده فروشی ، شامل فعالیت هایی در زمینه فروش کالا و همچنین خدمات است.

 بنابراین ، هدف آن تحویل کالاهای تمام شده برای استفاده شخصی یا تجاری به مصرف کنندگان است. خرده فروشی آخرین مرحله توزیع است.

 این فرآیند پذیرش محصولات / خدمات توسط مصرف کنندگان را تسهیل می کند و به ایجاد ارزش افزوده برای کالاها کمک می کند تا جذابیت و مقبولیت بیشتری برای مصرف کنندگان داشته باشد.

خرده فرو شی ممکن است به صورت خرده فروشی فروشگاهی یا خرده فرو شی غیر فروشگاهی باشد.

 در خرده فرو شی فرو شگاه ، فروش از یک مکان فیزیکی در بازار انجام می شود در حالی که خرده فرو شی غیر فرو شگاهی مبتنی بر فرو ش خانه به خانه ، فرو ش سفارش نامه پستی ، فروش تلفنی یا فرو ش از طریق اینترنت است. 

برخی از خدمات متداول مربوط به خرده فرو شی شامل تهیه اقلام مورد نیاز ، ترتیب حمل و نقل ، ذخیره و مرتب سازی کالاها ، درجه بندی و بسته بندی ، برچسب گذاری ، ریسک پذیری ، فرو ش ، خدمات ، تأمین مالی ، شکایات و رسیدگی به بازده ها است.

خرده فرو شی شامل مجموع مزایای ارائه شده به مصرف کنندگان از نظر موقعیت مکانی فرو شگاه ، امکانات پارکینگ ، فضای خرده فرو شی ، در موقعیت موجود ، فاصله قفسه به مارک ها ، در دسترس بودن محصول ، کیفیت محصول ، انتقال اطلاعات کافی به مصرف کنندگان و

 سفارشی سازی محصول است. ، پشتیبانی لجستیکی از مشتریان ، ایجاد ارتباط با مشتری و خدمات پس از فرو ش در صورت لزوم.

فرو ش مستقیم نوعی خرده فرو شی غیر فرو شگاهی است. این یک سیستم تعاملی فرو ش است که از یک یا چند روش برای برانگیختن خواسته ها و تشویق مشتریان برای تماس با فرو شندگان برای خرید استفاده می کند.

این روش ها از بازاریابی از طریق ارسال کاتالوگ یا نامه های فروش ، آگهی های تبلیغاتی ، پوشه ها و غیره تا خریداران احتمالی ، درخواست مشتری های احتمالی برای خرید محصولات یا خدمات تماس تلفنی با آنها یا تعامل رو در رو متعاقبا ، کنفرانس وب ، هاوکینگ متفاوت است.

 محصول در رادیو یا تلویزیون (خرید از راه دور) ، فرو ش تحت وب ، یا بازاریابی چند سطحی بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند طبقه که در آن فرو ش محصولات در افراد در شبکه انجام می شود.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question