تحقیقات بازار

تحقیقات بازار و مسیر انجام آن

فهرست مطالب

تحقیقات بازار و مسیر انجام آن

انجام تحقیقات بازار کار دشواری نیست ، اما معمولاً زمان بر است.

اگر صاحب مشاغل کوچکی هستید ، احتمالاً بطور مداوم و غیررسمی درمورد بازارهای خود تحقیق می کنید.

هر وقت با یک مشتری در مورد خواسته های او صحبت می کنید یا با یک تامین کننده یا نماینده فروش گپ می زنید ، در حال انجام تحقیقات بازار هستید.

اما همچنین لازم است تحقیقات رسمی تری در مورد بازار انجام دهید تا تجارت شما حیاتی و رو به رشد باشد.

هنگام در نظر گرفتن انواع و منابع تحقیقاتی که لازم دارید ، به یک شبکه اساسی فکر کنید.

  • شبکه تحقیقات بازار
  • محیط رقابت مشتری

شبکه تحقیقات بازار دو نوع منبع داده و سه حوزه تحقیق را نشان می دهد که برای هر مشاغل مهم هستند.

ابتدا باید اطلاعات را از مشتریان خود جمع آوری کنید تا تلاش های بازاریابی خود را متمرکز کنید ، خدمات مشتری خود را حفظ کرده و بهبود ببخشید و تلاش های خود را در زمینه تولید محصولات و خدمات جدید هدایت کنید.

با انتقال به ستون بعدی ، اطلاعات جمع آوری شده در مورد این رقابت می تواند به شما کمک کند که چه عواملی را جواب می دهد و چه عواملی را که نتیجه نداده است ، به شما ایده هایی برای بهبود محصولات و خدمات خود بدهد و همچنین از چگونگی افزایش یا جابجایی سهم خود در بازار بینشی کسب کنید.

بخش محیط شبکه به آن دسته از نیروهای اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی گفته می شود که تجارت را شکل می دهند.

جمع آوری اطلاعات در مورد محیط زیست به شما این امکان را می دهد که در جریان باشید و به روندها یا رویدادهای خاصی که بر تجارت کوچک شما تأثیر می گذارد پاسخ دهید.

خواه این کاهش نرخ بهره پیش بینی شده یا بسته شدن یک کارخانه محلی باشد ، باید از آن آگاه باشید و تأثیر خوب آن را برای بیمار یا بد بودن در مورد کسب و کار خود قضاوت کنید.

منابع داده ثانویه شامل داده های تحقیقات بازار است که قبلاً توسط شخص دیگری جمع آوری شده است.

دایرکتوری های تلفنی ، نشریات دولتی و منابع تحقیقاتی آنلاین مانند وزارت بازرگانی ایالات متحده ، آماری کانادا ، مجلات تجاری و نظرسنجی های انجام شده توسط شرکت های دیگر ، همگی نمونه هایی از اطلاعات جمع آوری شده قبلی هستند که می توانید برای تجزیه و تحلیل مشتریان ، رقابت و محیط خود استفاده کنید. .

منابع اولیه اطلاعات دست اول را ارائه می دهند.

هنگامی که از مشتریان خود نظرسنجی می کنید یا رقابت را زیر سال می برید ، مستقیماً از منبع اطلاعات جمع می کنید.

اگرچه این نوع داده های تحقیقات بازار DIY می تواند پرهزینه ترین و زمانبرترین زمان برای جمع آوری باشد ، اما اغلب با ارزش ترین است زیرا جدیدترین و خاص ترین آنهاست.

اولین قدم در تحقیقات بازار ، طرح بندی سوال یا سوالاتی است که می خواهید به آنها پاسخ دهید.

به عنوان مثال ، فرض کنید که شما در حال حاضر یک تجارت خرده فروشی موفق در زمینه فروش پوشش پنجره (سایبان و پرده) دارید.

شما در مورد اضافه کردن سرویس تمیز کردن پرده به کسب و کار خود متعجب هستید.

بنابراین سوال تحقیق در بازار که می خواهید به آن پاسخ دهید این خواهد بود که

“آیا خدمات نظافت پرده قابل دوام است؟”

از طریق نظارت بر روند کسب و کار (خواندن هرچه بیشتر مقالات مجله های آنلاین ، چاپی ، روزنامه ها و مجلات تجاری مربوط به تجارت) ، می دانید که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای نگران بازیافت و استفاده مجدد از آنها هستند.

و شما در حال مشاهده موفقیت مشاغل محلی در فروش کالاهای دست دوم ، از کامپیوتر گرفته تا لباس ها بوده اید.

نظارت شما بر محیط زیست به شما می گوید که افراد ممکن است بیش از خرید پرده جدید علاقه مند به انجام کاری با پرده و پرده قدیمی خود باشند.

شما اطلاعات مهمی دارید ، اما اکنون باید به تحقیقات رسمی DIY بروید.

تحقیق در مورد رقابت

برای یک سوال تحقیق بازار از این ماهیت ، اولین زمینه برای تحقیق ، رقابت است.

بیایید فرض کنیم که سه پنجره دیگر برای پوشش مشاغل در شهر شما وجود دارد.

می توانید به وب سایت های آنها سر بزنید یا با آنها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا این سرویس را ارائه می دهند.

در صورت انجام این کار ، تا آنجا که ممکن است از جزئیات بیشتر آگاه شوید.

فقط به این دلیل که شخص دیگری خدمات را ارائه می دهد ، لزوماً به این معنی نیست که شما نباید این کار را انجام دهید.

این فقط به این معنی است که شما باید موضوعاتی مانند سهم بازار و موقعیت را به دقت بررسی کنید.

تحقیق درباره مصرف کننده

بیشتر تحقیقات بازار شما بر اساس مصرف کننده خواهد بود.

با بررسی مشتریان فعلی خود ، با تمرکز بر علاقه یا عدم علاقه آنها به چنین خدماتی ، شروع کنید.

این می تواند به سادگی پرسش کلامی از همه کسانی که وارد فروشگاه شده اند ، یا به صورت رسمی به عنوان یک پرسشنامه ای که می تواند به مشتریان تحویل داده شود ، به صورت آنلاین در وب سایت کسب و کار شما ارسال شود یا به لیست مشتریان شما از طریق ایمیل ارسال شود.

ماهیت تعاملی (و ارزان) رسانه های اجتماعی ، آن را به بستری ایده آل برای تحقیقات بازار آنلاین تبدیل کرده است ، بنابراین می توانید از طریق فیس بوک ، لینکدین یا توییتر از مشتریان نظرسنجی کنید. تحقیقات همچنین می توانند از طریق شکایت مشتری به طور غیرمستقیم به دست آیند و معمولاً کمبود آن در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

هرچه پیش می روید ، تحقیقات شما باید مشخص تر شوند.

اولین نظرسنجی شما در زمینه تحقیقات بازار ممکن است به سادگی این باشد که

“آیا شما به یک سرویس تمیز کردن پرده علاقه دارید؟”

اما اگر نشانه ها مثبت است ، شما باید چیزهای زیادی راجع به علاقه مشتری بدانید.

به عنوان مثال ، ممکن است در نظرسنجی از مشتری بپرسید که سالی چند بار از چنین سرویسی استفاده می کند یا مایل است برای تمیز کردن پرده های خود چه مقدارمبلغی بپردازد.

به طور کلی ، هرچه اطلاعات دقیق و دقیق جمع آوری کنید ، برای تصمیم گیری مفیدتر خواهد بود.

بیشترین بهره را از تحقیقات خود ببرید.

هنگامی که شما در حال انجام تحقیقات بازار خود هستید ، مواردی وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید.

اطلاعات شما فقط به خوبی نمونه تحقیقات بازار شما خواهد بود.

هنگام انتخاب گروه نمونه تحقیقات بازار خود مراقب باشید.

برای به دست آوردن داده های مفید تحقیقات بازار ، گروه نمونه شما باید مربوط به جمعیت مورد نظر شما باشد و نماینده آن باشد.

پرسشنامه نظر سنجی یا تحقیقات بازار خود را با دقت طراحی کنید.

اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات به طور خاص بر روی اطلاعاتی که شما باید بدانید متمرکز شده است و سوالی در این زمینه وجود ندارد که کسی را آزار دهد.

بسیاری از مردم با سوالاتی که از آنها می پرسید مثلاً چه مقدار پول به دست می آورند ، منصرف می شوند. اگر آنها را آزرده یا اشتباه بگیرید ، آنها به زحمت نمی توانند نظرسنجی تحقیقات بازار شما را پر کنند.

پرسشنامه نظر سنجی یا تحقیقات بازار خود را نسبتاً کوتاه نگه دارید.

در صورت امکان ، نظرسنجی یا پرسشنامه تحقیقات بازار باید همه در یک صفحه باشد.

برخی از افراد با فرم های طولانی مرعوب می شوند.

دیگران آنها را بیش از حد تحمیل زمان خود می دانند.

همیشه فرصتی برای پاسخ های دقیق فراهم کنید.

همه از آن سواستفاده نخواهند کرد ، اما برخی از آنها سود می برند ، و گاهی اوقات این نظرات نوشته شده از همه ارزشمندترند.

ابتدا تکنیک های ثبت تحقیقات بازار خود را انجام دهید.

نظرسنجی های بازار تلفن از محبوبیت بالایی برخوردار است ، اما چگونه می خواهید سخنان پاسخ دهندگان را ضبط کنید؟

اگر به طور شفاهی با کسی مصاحبه کنید ، آیا او را ضبط می کنید یا یادداشت می کنید؟ هدف از تحقیقات بازار جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها است ، بنابراین شما باید یک سیستم ضبط داده ها داشته باشید که از قبل کار کرده باشد.

معیارهای اطلاعات را از قبل تعیین کنید.

تحقیقات بازار فرایندی است که ممکن است در هر زمان متوقف یا هدایت شود.

قبل از اینکه از مشتریان خود چیزی بخواهید ، فرایند تحقیقات بازار را در ذهن خود روشن کنید.

چه تعداد مشتری باید به این خدمات ابراز علاقه کنند تا ارزش شما را برای ادامه تحقیقات داشته باشند؟ معیارهای تحقیق در بازار را از قبل تعیین کنید ، همانطور که “حداقل 50٪ از مشتریان قبل از انتقال به مرحله بعدی تحقیقات بازار ، باید به یک سرویس تمیز کردن پرده علاقه نشان دهند.”

میزان تحقیقات بازار DIY شما فقط با زمان و بودجه شما محدود می شود.

اگر موفق به جمع آوری اطلاعات زیادی از تحقیقات بازار خود شدید ، ممکن است بخواهید با استفاده از یک سیستم اطلاعاتی بازاریابی به شما در خرد کردن داده ها و تولید تجزیه و تحلیل های معنی دار کمک کنید.

در هر صورت ، اگر می خواهید به موفقیت مستمر بپردازید ، تحقیقات بازار در تمام مراحل زندگی یک کسب و کار ضروری است. این تنها راه برای برقراری ارتباط با مشتریان و خواسته های آنها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question