تجارت آنلاین به آفلاین (O2O)

تجارت آنلاین به آفلاین (O2O)

فهرست مطالب

تجارت آنلاین به آفلاین  (O2O)

تجارت آنلاین به آفلاین (O2O) چیست؟

تجارت آنلاین به آفلاین (O2O) یک استراتژی تجاری است که مشتریان بالقوه را از کانال های آنلاین برای خرید در فروشگاه های فیزیکی جذب می کند.

تجارت آنلاین به صورت آفلاین (O2O) مشتریان را در فضای آنلاین مانند ایمیل و تبلیغات اینترنتی شناسایی می کند و سپس با استفاده از ابزارها و رویکردهای مختلف مشتریان را ترغیب می کند از فضای آنلاین خارج شوند.

این نوع استراتژی شامل تکنیک های مورد استفاده در بازاریابی آنلاین با آنهایی است که در بازاریابی آجر و ملات استفاده می شود.

نکات کلیدی

  • تجارت آنلاین به آفلاین (O2O) یک مدل تجاری است که مشتریان بالقوه را از کانال های آنلاین برای خرید در فروشگاه های فیزیکی جذب می کند.
  • تکنیکهایی که شرکتهای بازرگانی O2O ممکن است به کار گیرند شامل حمل کالاهای خریداری شده بصورت آنلاین در فروشگاه است که اجازه می دهد کالاهای خریداری شده بصورت آنلاین در یک فروشگاه فیزیکی برگردانده شود و همچنین به مشتریان امکان می دهد تا در فروشگاه فیزیکی بصورت آنلاین سفارش دهند.
  • خرید Whole Foods Markets توسط آمازون و خرید Jet.com توسط Walmart دو نمونه از تجارت O2O هستند.
  • Walmart ،CVS و بسیاری دیگر از خرده فروشان خدمات تحویل در منزل و یا وانت حاشیه ای را به عنوان دو استراتژی موثر O2O برای تأمین نیازهای مشتری برای گزینه های خرید مطمئن افزایش داده اند.

چگونه تجارت آنلاین به آفلاین (O2O) کار می کند؟

خرده فروشان زمانی ابراز تاسف می کردند که توانایی رقابت با شرکت های تجارت الکترونیکی را ندارند که کالا را به صورت آنلاین می فروشند ،

به ویژه از نظر قیمت و انتخاب فروشگاه های فیزیکی برای اداره فروشگاه ها به هزینه های ثابت بالا (اجاره) و کارمندان زیادی نیاز داشتند و به دلیل فضای کم ، آنها قادر به ارائه کالاهای گسترده ای نبودند.

خرده فروشان آنلاین می توانند انتخاب گسترده ای را بدون نیاز به هزینه کارمندان خود ارائه دهند و برای فروش کالاهای خود فقط به شرکت های حمل و نقل نیاز دارند.

بعضی از شرکت ها که هم حضور آنلاین دارند و هم حضور آفلاین (فروشگاه های فیزیکی) ، دو کانال مختلف را به عنوان مکمل به جای رقبا در نظر می گیرند.

هدف از تجارت آنلاین به صورت آفلاین ایجاد آگاهی از محصولات و خدمات بصورت آنلاین است ، به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد تا در مورد پیشنهادات مختلف تحقیق کنند و سپس برای خرید به فروشگاه آجر و ملات محلی مراجعه کنند.

تکنیک هایی که ممکن است شرکت های بازرگانی O2O به کار گیرند شامل تحویل کالاهای خریداری شده از طریق فروشگاه در فروشگاه است که به شما امکان می دهد کالاهای خریداری شده به صورت آنلاین در یک فروشگاه فیزیکی برگردانده شود و همچنین به مشتریان امکان می دهد تا در فروشگاه های فیزیکی بصورت آنلاین سفارش دهند.

ملاحظات خاص

افزایش تجارت آنلاین به آفلاین مزایایی را که شرکت های تجارت الکترونیکی از آن بهره مند هستند برطرف نکرده است.

شرکت های دارای فروشگاه های آجر و ملات همچنان مشتریانی خواهند داشت که برای دیدن نحوه متناسب بودن یا ظاهر یک کالا یا مقایسه قیمت ها ، فقط در نهایت خرید آنلاین را انجام می دهند (که به آن “نمایشگاه می گویند”).

بنابراین هدف ، جذب نوع خاصی از مشتری است که به جای پیاده روی برای ارسال بسته از طریق پست ، در پیاده روی یا رانندگی به یک فروشگاه محلی باز است.

آنلاین از حالت آفلاین (O2O) با مفاهیم مدل های “کلیک به آجر” یا “کلیک و ملات” مرتبط است ، اما همان نیست.

روند تجارت آنلاین به آفلاین (O2O)

خرید 13.7 میلیارد دلاری آمازون از Whole Foods در سال 2017 را در نظر بگیرید و می توانید ببینید که رهبر تجارت آنلاین برخی از شرط بندی های خود را در فضای فیزیکی قرار می دهد.

آمازون حتی به شما امکان پرداخت با کارت اعتباری Amazon Prime خود را در Whole Foods می دهد و 5٪ پاداش می گیرید ، همان کاری که اگر از کارت آمازون خود برای پرداخت آنلاین استفاده می کنید.

این بدان معنا نیست که خرده فروشان سنتی نیز شرط بندی های خود را انجام نمی دهند.

Walmart هزینه های بالایی را صرف جبران شکاف بین کاربران آنلاین و مکان های خرده فروشی کرده است ، از جمله خرید شرکت تجارت الکترونیک Jet.com در سال 2016 با قیمت تقریبی 3 میلیارد دلار یکی از اهداف والمارت برای این دستیابی ،

دستیابی به دسترسی به ساکنان شهر و مشتریان هزار ساله بود ، جمعیتی که جت با استفاده از کاربران گسترده خود که هر ماه حدود 400000 خریدار جدید به آنها اضافه می کرد ، در جذب آنها عالی بود.

به دست آوردن شرکت هایی که از قبل تعداد زیادی مشتری آنلاین خرید دارند فقط یکی از خرده فروشان استراتژی تجارت O2O مانند Walmart است که از آن استفاده می کنند.

خدمات گسترده مانند تحویل مواد غذایی در منزل و وانت حاشیه ای از دیگر خدمات O2O است که خرده فروشان ارائه می دهند Target ، Walmart، CVS ، Kohl’s ، Best Buy  و بسیاری دیگر از خرده فروشان همه وانت بدون حاشیه حاشیه را ارائه می دهند.

این سرویس خریداران را قادر می سازد بدون نیاز به ورود به فروشگاه یا خارج شدن از اتومبیل خود به موقع و به موقع آنچه را که نیاز دارند خریداری کنند.

مدیران Walmart این نوع خدمات با ارزش افزوده را عامل اصلی رشد این شرکت می دانند و گزارش دادند که فروش تجارت الکترونیکی در سه ماهه دوم سال 2020 در ایالات متحده 97٪ رشد کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question