برنامه بازاریابی

برنامه بازاریابی عضوی از برنامه کسب و کار بخش 2

فهرست مطالب

برنامه بازاریابی عضوی از برنامه کسب و کار

طرح فروش و توزیع

به یاد داشته باشید ، هدف اصلی برنامه بازاریابی جلب توجه مردم به خرید محصولات یا خدمات شما است. در اینجا جزئیات چگونگی وقوع این اتفاق را شرح می دهید.

قسمت فروش و توزیع معمولاً سه قسمت است ، اگرچه ممکن است هر سه قسمت مربوط به تجارت شما نباشد.

روش های توزیع

 قرار است محصول یا خدمات شما چگونه به مشتری برسد؟

آیا محصول یا خدمات خود را از طریق یک وب سایت ، از طریق پست ، از طریق نمایندگان فروش ، تحویل در خانه یا خرده فروشی توزیع می کنید؟

 قرار است از کدام کانال توزیع استفاده شود؟

در یک کانال توزیع مستقیم ، کالا یا خدمات مستقیماً از تولید کننده به مصرف کننده می رسد.

 در یک کانال توزیع یک مرحله ای ، از تولید کننده ای به خرده فروشی دیگر به مصرف کننده می رسد. کانال توزیع سنتی از تولید کننده به عمده فروش تا خرده فروش به مصرف کننده است.

تمام شرکت ها ، افراد و فناوری های مختلف را که در روند دریافت محصول یا خدمات شما به مشتری شما نقش دارند ، مشخص کنید.

هزینه های مرتبط با توزیع چقدر است؟

شرایط تحویل چیست؟

روش های توزیع چه تاثیری بر بازه های زمانی تولید یا تحویل دارد؟

چه مدت طول می کشد تا محصول یا خدمات خود را به مشتری خود برسانید؟

اگر تجارت شما شامل فروش یک محصول است ، باید اطلاعات مربوط به سطح موجودی و بسته بندی را نیز در این قسمت از برنامه بازاریابی خود بگنجانید.

برای مثال:

    محصولات شما چگونه برای حمل و نقل و نمایش بسته بندی می شوند؟

    آیا بسته بندی تمام الزامات نظارتی (مانند برچسب زدن) را برآورده می کند؟

    آیا بسته بندی به صورت مناسب کدگذاری ، قیمت گذاری و مکمل محصول است؟

    چه سطح حداقل موجودی باید حفظ شود تا اطمینان حاصل شود که به دلیل مشکلاتی مانند حمل و نقل دیرهنگام و سفارشات پس از فروش ، ضرر فروش وجود ندارد؟

روند معامله

از چه سیستمی برای پردازش سفارشات ، ارسال و صورتحساب استفاده می شود؟

مشتریان از چه روش های پرداختی می توانند استفاده کنند؟

چه شرایط اعتباری به مشتریان ارائه خواهد شد؟

اگر تخفیفاتی را برای پرداخت زودهنگام ارائه می دهید یا جریمه هایی را برای تأخیر پرداخت اعمال می کنید ، باید در این قسمت از برنامه بازاریابی شما ذکر شود.

سیاست بازگشت شما چیست؟

چه ضمانت هایی به مشتری ارائه می شود؟

این یا هر تضمین خدمات دیگر را توصیف کنید.

چه پشتیبانی پس از فروش را به مشتریان ارائه خواهید داد و بابت این پشتیبانی چه هزینه ای (در صورت وجود) دریافت خواهید کرد؟

آیا سیستمی برای بازخورد مشتری وجود دارد تا بتوان رضایت مشتری (یا کمبود آن) را ردیابی و رفع کرد؟

استراتژی فروش

چه نوع فروشندگانی درگیر خواهند شد (فروشندگان سفارش دهنده ، نمایندگان محصولات ، وکلای تلفنی و غیره)؟

انتظارات خود از این فروشندگان و چگونگی سنجش اثربخشی فروش را بیان کنید.

آیا برنامه آموزش فروش ارائه می شود؟

اگر چنین است ، آن را در این بخش از برنامه بازاریابی توصیف کنید.

مشوق هایی را که به فروشندگان پیشنهاد می شود برای تشویق دستاوردهای خود (از قبیل دریافت حسابهای جدید ، بیشترین سفارشات و غیره) ارائه دهید.

طرح تبلیغات

اساساً بخش تبلیغات و تبلیغات در برنامه بازاریابی توصیف می کند که چگونه USP خود را به مشتریان احتمالی خود تحویل می دهید.

در حالی که به معنای واقعی کلمه هزاران راه تبلیغات مختلف در دسترس شما است ، آنچه تمایز یک برنامه موفق را از یک برنامه ناموفق مشخص می کند تمرکز است  و این همان چیزی است که USP شما ارائه می دهد.

بنابراین ابتدا به پیامی که می خواهید برای مخاطب هدف خود بفرستید فکر کنید. سپس به این امکانات تبلیغات نگاه کنید و تصمیم بگیرید که در برنامه بازاریابی خود بر کدام یک تأکید کنید:

تبلیغات

بهترین روش برای تبلیغات ، فکر کردن در مورد رسانه است به طور خاص ، کدام رسانه در رسیدن به بازار هدف شما بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

سپس می توانید در مورد میزان بودجه تبلیغاتی سالانه خود که برای هر رسانه هزینه می کنید تصمیم بگیرید.

چند درصد از بودجه تبلیغات سالانه خود را در روش های قابل استفاده تبلیغات سرمایه گذاری می کنید ، مانند:

  • اینترنت (شامل وب سایت تجاری ، ایمیل ، کمپین های رسانه های اجتماعی و غیره)
  • ایمیل مستقیم
  • تحویل آگهی درب منزل
  • تبلیغات مشترک با عمده فروشان ، خرده فروشان یا سایر مشاغل
  • رادیو
  • روزنامه ها
  • مجلات
  • راهنماها
  • بیلبوردها
  • تبلیغات نیمکت / اتوبوس / مترو
  • تلویزیون

نه تنها هزینه تبلیغات بلکه پیش بینی های خود راجع به اینکه تجارت چه میزان تجارت به وجود می آورد درج کنید.

ارتقا فروش

اگر متناسب با تجارت شما باشد ، ممکن است بخواهید فعالیت های تبلیغاتی فروش را در برنامه تبلیغات و تبلیغات خود بگنجانید ، مانند:

  • ارائه نمونه های رایگان
  • کوپن
  • نمایشگرهای نقطه خرید
  • نمایش محصول

مواد بازاریابی

هر شغلی برخی از این موارد را در برنامه های تبلیغاتی خود قرار خواهد داد.

رایج ترین مواد بازاریابی کارت ویزیت است ، اما بروشورها ، جزوه ها و برگه های خدمات نیز محبوب هستند.

تبلیغات

این یکی دیگر از راه های تبلیغات است که هر مشاغل باید از آن استفاده کنند.

نحوه برنامه ریزی برای ایجاد تبلیغات را توصیف کنید.

در حالی که مطبوعات بهار را به ذهن متبادر می کنند ، این تنها یک راه برای جلب توجه مردم در مورد تجارت شما است.

در نظر گرفتن:

  • راه اندازی محصول
  • شبکه های اجتماعی
  • رویدادهای ویژه ، از جمله مشارکت جامعه
  • مقاله نویسی
  • گرفتن و استفاده از توصیفات

وب سایت شما

اگر کسب و کار شما یک وب سایت دارد و یک صفحه اینستاگرام تجاری دارد یا خواهد داشت ، توضیح دهید که چگونه این موارد در برنامه تبلیغات شما جای می گیرد.

نمایش های تجاری

اگر نمایشگاه های مناسب را انتخاب کرده و مجهز شوید و برنامه تبلیغاتی خود را عملی کنید ، نمایشگاه ها می توانند فرصت های تبلیغاتی و فروش فوق العاده موثری داشته باشند.

سایر فعالیت های تبلیغاتی

فعالیت های تبلیغاتی شما فقط توسط تخیل شما محدود می شود.

اما خواه برنامه تدریس یک دوره ، حمایت مالی از یک رویداد اجتماعی یا برگزاری یک کمپین ایمیل را داشته باشید ، می خواهید آن را در برنامه تبلیغات و تبلیغ خود بگنجانید.

تلاش های پراکنده و قطع ارتباط برای تبلیغ محصول یا خدمات شما قطعاً با شکست روبرو خواهد شد. هدف شما برنامه ریزی و انجام دنباله ای از فعالیت های تبلیغاتی متمرکز است که پیامی را که می خواهید در مورد محصولات یا خدمات شما ارسال کنید ، برقرار می کند.

در هر شغلی برای داشتن یک برنامه بازاریابی باید وقت بگذارید و برنامه ریزی دقیقی ایجاد کنید.

از این گذشته ، هیچ شغلی برای مشتری کوچک نیست و باید درمورد آنچه ارائه می دهید با آنها ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question