بازار فروش محصولات دانش بنیان

بازار فروش محصولات دانش بنیان

فهرست مطالب

بازار فروش محصولات دانش بنیان

بازار فروش آنلاین

قبل از اینکه به بازار فروش محصولات دانش بنیان بپردازیم بهتر است که به طور خلاصه در مورد بازار فروش آنلاین صحبت کنیم تا یک دید کلی در مورد بازار آنلاین داشته باشیم.

یک بازار فروش آنلاین در واقع بستری است که محصولات به صورت آنلاین خرید و فروش می شود.

بازار آنلاین به یک وبسایت یا اپلیکیشن گفته می‌شود که فرآیند خرید از منابع و مغازه ‌های مختلف را راحت تر میکند می‌نماید.

کار بازار آنلاین معرفی محصولات انبار های سایر کسب و کارها به مصرف کننده و آسان سازی فرآیند مبادله است که دقیقا فن شو به معرفی محصولات انبار های سایر شرکت های دانش بنیان می پردازد.

بهترین مثال برای یک بازارگاه مجازی می تواند بازار فروش آنلاین ebay  را نام برد، در این بازار های آنلاین شما میتوانید همه چیز به همه کس بفروشید.

انواع دیگری نیز از بازارهای آنلاین وجود دارد.

از آنجایی که  بازار های آنلاین مسبب آسودگی برای مصرف کنندگان هستند، طی چند سال گذشته تعداد آنها به صورت انفجاری افزایش یافته است.

اگر در سال ۲۰۱۷ می‌خواستید یک فروشگاه بزرگ تاسیس کنید، میبایست بازار آنلاین می‌بود، من آنها را نسخه ی به روز شده فروشگاه های بزرگ می‌دانم.

چون مصرف کنندگان به صورت الکترونیکی به انبارهای فروشندگان دسترسی دارند و بازارگاه ها پیش از ارائه کالاها به مشتریان، مجبور به تهیه آنها نیستند.

تمامی محصولات مستقیما توسط عرضه کننده به مشتری فروخته می‌شوند و اطلاعات حقیقی از طریق نرم افزار یا وبسایت یا بازار آنلاین محصولات، در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

این مجموعه بسیار گسترده تر از آن چیز است که هر یک فروشگاهی می‌تواند ارائه دهد.این یکی از جذابیت های اصلی بازار های آنلاین به حساب می آید.

معایت بازار فروش آنلاین

با این که محصولات، توسط فروشندگان متعددی ارائه می‌شوند، امکان مقایسه کالاهای فروشندگان مختلف با یکدیگر وجود ندارد و سرعت تحویل فروشندگان مختلف متفاوت است.

این مسئله می‌تواند موجب غافلگیری مشتریان و اثرگذاری منفی شود.

ایجاد هماهنگی در یک بازارگاه مجازی، نیازمند مدیریت همزمان تعداد زیادی فروشنده به طور همزمان و ارائه ی یک پارچه آن به مشتریان است و انجام این کار، امری بسیار دشوار است.

انواع بازار فروش آنلاین کدام است؟

بازار فروش آنلاین ، سه نوع دارد:

عمودی

یک بازار فروش آنلاین عمودی ، کالاهایی از عرضه کنندگان متنوع را می‌فروشند، ولی این کالاها همگن هستند.

برای مثال، Truefacet.com  تنها جواهرات و محصولات مرتبط به آن را می‌فروشد.

این سایت، کار مهم تضمین اصالت را انجام میدهد و از آنجایی که این جواهرات گران‌قمیت هستند، تایید اصالت آنها یک ارزش افزوده مهم محسوب می‌شود.

افقی

یک بازار فروش آنلاین افقی محصولات مختلفی را به فروش می‌رساند که همه یک ویژگی مشترک دارند.

کاربران این بازار آنلاین می توانند محصولات خرده‌ فروشان مختلف را با هم و همزمان در یک برنامه ببینند بر روی یک نوع مشتری متمرکز می‌شود و به آنها محصولات متنوعی از خرده‌فروشان مختلف ارائه می‌کند.

جهانی

یک بازار فروش آنلاین جهانی همه چیز می‌فروشد.

انگیزه بازار های فروش آنلاین چیست؟

تقریبا در تمامی آنچه که امروزه تجارت های الکترونیک نامیده می‌شود، یک عامل موجب سرعت و کارایی بیشتر همه مارکت ‌هاست و آن amazon.com است.

هیچ چیز به اندازه داشتن یک رقیب عظیم با منابع نامحدود، امکانات فناورانه و پتانسیل‌های بالا، ایجاد انگیزه نمی‌‌کند.

در صنعت خرید و فروش، رشدی شدید در ایجاد مفاهیم جدید خرده فروشی و بهبود روش های موجود دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی ‌های بسیار متدوال این بازار ریزش‌های فراوان و باقی ماندن موفق ترین ها پس از یک دوره است.

در نهایت، تمامی بازارگاه ها با کارایی و ارائه ارزش‌های خاص به مشتریان است که قدرت پایدار خود را اثبات می‌نمایند.

آنهایی که قادر به پیاده‌سازی این موارد نباشند، مثل فروشگاه های بزرگ سنتی که در حال از دست دادن سهم خود از بازار هستند، از بازار حذف و محو می‌شوند.

فروشگاه­‌های اینترنتی مدت زیادی است که در کشور ما فراگیر شده‌اند و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده­‌اند هر روز هم بر تعداد این فروشگاه­‌ها افزوده می‌­شود و ما شاهد یک بازار رقابتی در این بخش هستیم و از سویی دیگر، کسب‌ و کارها مجبور به اجاره یک فضای مناسب در محل پر رفت‌ و آمد نیستند.

راه‌اندازی یک بازار فروش آنلاین نیاز هایی را دارد که قبل از راه اندازی باید به آن فکر کنید.

نیاز های یک بازار فروش آنلاین

نیازهای فروشگاه‌ های آنلاین شامل چند بخش می‌شوند:

راه اندازی سایت و بخش بندی مناسب آن

برای راه‌­ اندازی یک فروشگاه آنلاین ابتدا باید تصمیم بگیرد که چه کالا یا خدماتی را می‌­خواهید به مصرف­‌کننده عرضه کنید.

ممکن است تصمیم داشته باشید که تنها کالاهای الکترونیکی بفروشد یا طیف وسیعی از اقلام مورد نیاز مصرف­‌کنندگان را ارائه دهید.

شما باید برای راه اندازی سایت علاوه بر طراحان سایت حرفه‌ای، هاست عالی با یک نام دامین کوتاه ولی به یادماندی استفاده نمایید.

در حقیقت راه‌اندازی سایت ساده‌ترین مرحله این کار می‌باشد درواقع ما تمام این اقدامات را برای فن شو مرحله به مرحله انجام داده ایم.

امنیت سایت و پشتبانی فنی سایت

پس از راه‌­اندازی سایت شما همچنان نیازمند کارشناس یا کارشناسان وبسایت هستید تا به‌ روزرسانی‌­ها و تغییرات لازم را به‌صورت مداوم انجام دهند.

همچنین با چند کارشناس امنیت شبکه و سایت هم مشورت کنید تا مشکلی از نظر هک یا دستبرد اطلاعات به وجود نیاید به خصوص زمانی که می‌خواهید درگاه بانکی را به سایت خود متصل نمایید.

همچنین داشتن تیم حرفه‌ای SEO برای ماندگاری در رقابت لازم است.

خدمات مشتریان و آموزش کادر حرفه‌ای

خدمات مشتریان اهمیت بسیار زیادی در نظر مشتریان فروشگاه دارد.

تمامی امور ارتباطی مشتریان با این بخش خواهد بود.

اگر کالا با تأخیر ارسال شود یا معیوب باشد یا مطابق میل مشتری نباشد یا مشتری نیازمند راهنمایی برای خرید محصول موردنظر خود باشد، تمامی این امور به کمک بخش خدمات مشتریان حل خواهد شد.

به همین منظور شما نیازمند استخدام کارمندانی هستید که با سپری کردن آموزش­‌های لازم و ارتباط عمومی قوی بتوانند به‌ خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

انبارداری و مدیریت آن

محصولات شما و سایر فروشندگان می‌­بایست در انبار نگه‌داری و پس از ثبت سفارش، بسته­‌بندی شوند که تمامی این امور از طریق نرم‌افزارهای مختلف صورت می‌گیرد.

در این قسمت هم نیازمند افراد با تجربه و مهارت هستید که بتوانند در کوتاه­‌ترین زمان کالاهای سفارش‌ داده‌ شده را پیدا و بسته­‌بندی کنند.

به‌طور معمول تعیین زمان­‌بندی ارسال کالا و دریافت محصول جدید در انبار به عهده‌ی این بخش است.

مدیریت حمل و نقل و ارسال کالا

برای اینکه­ محصولات خود را به مشتری تحویل دهید، می­‌توانید از دو روش استفاده کنید:

  • روش اول این است که با یک یا چند شرکت­ حمل ­‌و نقل از قبیل پست قرارداد بسته و محصولات خود را از طریق آن‌ها به مشتریان تحویل دهید.
  • یا می‌­توانید در شهر مرکز فعالیت خود با راه­‌اندازی سیستم حمل‌ و نقل مختص به خودتان این کار انجام دهید که نیاز دارید که افرادی را برای این بخش استخدام کنید.

امور حقوقی برای تامین نیازهای یک فروشگاه آنلاین

برای راه‌­اندازی یک کسب ­‌و کار موفق احتمالا نیاز به تأسیس شرکت و انعقاد قراردادهای متفاوت خواهد بود.

همچنین فروش اینترنتی نیازمند رعایت مقررات ویژه‌­ای است.

برای مثال در قانون تجارت الکترونیک مواد مختلفی هستند که می‌­بایست از سوی فروشندگان اینترنتی رعایت شوند.

شما شرایط مختلفی را پیش بینی کرده و برای آن قوانینی را تعریف کنید، مثل اگر مشتری کالا را معیوب دریافت کرد، یا آن را باز پس فرستاد، یا برای اتفاقات احتمالی و پیش بینی نشده آماده باشید.

خب با توجه به نیازهای یک فروشگاه آنلاین ، در صورتی که به دنبال ایجاد فروشگاه آنلاین هستید، می توانید برا راه اندازی کسب وکار خود و وب سایت فروشگاهیتون و تمام موارد تجارت الکترونیک خود از شرکت سانا سپند واقع در پارک علم و فناوری یزد کمک دریافت کنید.

شرکت اندیشه پردازان سانا سپند درواقع مجری پلتفرم فن شو است.

در آخر

با توجه به تعریف یک بازار آنلاین فروش و نیاز های ساخت و راه اندازی آن و دستگیری کامل ایجاد یک کسب و کار و مزایا و نحوه ی کار یک فروشگاه آنلاین میخواهیم از مزایا و فعالیت فن شو بگوییم.

همانطور که میدانید فن شو یک بازار فروش محصولات دانش بنیان است ما در مورد فعالیت دانش بنیان ها و محصولات آنها صحبت کرده ایم در مقاله های قبلی و درمورد یک بازار فروش آنلاین هم که در این مقاله پرداختیم.

خب فن شو یک بازار فروش محصولات دانش بنیان که هم معتبر است و قابلیت غرفه سازی برای هر شرکت دانش بنیان را دارد و در آن می توانید هم غرفه ایجاد کنید و به فروش محصولات خود بپردازید و هم از محصولات دانش بنیان خرید فرمائید.

برای یادگیری ایجاد غرفه خودتان در فن شو میتوانید به وب سایت ما با آدرس fanshow.ir و یا صفحه اینستاگرام ما با همین آدرس مراجعه فرمائید.

مقاله های قبلی و بعدی ما را دنبال کنید تا کاملا با شرکت های دانش بنیان و نحوه کار این قبیل شرکت ها و همچنین مزایای این محصولات نسبت به محصولات هم رده ی آنها آشنا شوید.

بازار فروش محصولات دانش بنیان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question