بازاریابان چه کاری انجام می دهند؟

بازاریابان چه کاری انجام می دهند؟

فهرست مطالب

بازاریابان چه کاری انجام می دهند؟

 نگاه دقیق تر به شرح کار

مدت هاست که در مورد بازاریابی خیلی شنیده اید و احتمالاً حتی برخی از افراد این حوزه را می شناسید. اما وقتی از خود می پرسید ، “بازاریابان چه کاری انجام می دهند؟” جزئیات کمی مبهم می شوند. در حوزه ای به گستردگی بازاریابی – دلیل خوبی برای آن وجود دارد. شرح شغل بازاریابی می تواند برای دو حرفه ای که عناوین شغلی مشابه یا مشابه دارند 100 درصد متفاوت باشد!

بازاریابی یک حوزه تخصصی گسترده است که شامل بسیاری از زمینه های مختلف تمرکز ، مهارت ها و شرح وظایف است. کار در موقعیت بازاریابی شامل نمایش مثبت یک شرکت است ، اغلب با نشان دادن مشتری یا مشتری چرا باید به یک شرکت اعتماد کنند و کالاها یا خدمات آن را خریداری کنند.

به طور خاص ، یک بازاریاب چه کاری انجام می دهد؟ واقعاً صدها شرح شغل وجود دارد. اما ما از بازاریابان خواستیم تا در مورد برخی از گروه های بزرگ بازاریابی و همچنین شرح وظایف آنها برای کمک به شما به اشتراک بگذارند. نگاهی دقیق به این اشکال بازاریابی بیندازید تا ببینید آیا می توانید خود را در این زمینه ببینید.

شرح شغل بازاریابی

بازاریابان افرادی هستند که در مورد محصولات یا خدمات سازمان خود صحبت می کنند. به گفته اداره آمار کار ، آنها روند بازار را رصد می کنند ، کمپین های تبلیغاتی ایجاد می کنند ، استراتژی های قیمت گذاری و استراتژی های هدف گذاری را بر اساس داده های جمعیت شناختی ایجاد می کنند و با شرکت برای توسعه آگاهی بیشتر از آنچه ارائه می دهند همکاری می کنند.

هنگامی که نوبت به تعریف شرح وظایف بازاریابی می رسد ، ربکا گوتییرز ، معاون بازاریابی در Blink Charging ، می گوید به احتمال زیاد پاسخی جهانی نخواهید یافت. گوتیرز می گوید: “من به عنوان بازاریاب در مشاغل کوچک و متوسط نمی توانم روی هر نوع مهارت یا کانال بازاریابی خاصی تمرکز کنم ، بلکه باید در همه چیز آشنا و باتجربه باشم.”

خواه این طراحی کمی طراحی گرافیکی باشد ، فعالیت در روابط عمومی ، بازاریابی دیجیتال ، بهینه سازی موتور جستجو و حتی طراحی وب – به گفته گوتریر ، بازاریابان در بسیاری از کانال ها و زمینه های مهارت مختلف کار می کنند. “با پیشرفت فن آوری ، میزان مهارت مورد نیاز بازاریابان افزایش یافته است.”

به جای توصیف شغلی گسترده ، به احتمال زیاد می توانید شرح شغل های فردی را برای چندین نقش تخصصی پیدا کنید. بسیاری از این نقش ها در یکی از دو سطر قرار می گیرند .

بازاریاب ها در بازاریابی دیجیتال چه می کنند؟

یک دسته عظیم بازاریابی این روزها بازاریابی دیجیتال است. اگر به هر اتفاقی که این روزها بصورت آنلاین می افتد فکر کنید ، اشاره ای به میزان گسترده این تلاش ها به خودی خود خواهید داشت. ما از متخصصان بازاریابی دیجیتال خواستیم تا در مورد انواع بازاریابی در این شاخه از این زمینه صحبت کنند. توجه به این نکته مهم که این دسته ها دائماً با هم همپوشانی دارند و تغییر میکنند.

بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک  (PPC)

بازاریابی PPC شامل محتوای حمایت شده در موتورهای جستجو ، وب سایت ها – و موارد دیگر است. در بسیاری از موارد ، اینها افرادی هستند که با پرداخت هزینه برای قرار دادن وبسایت ، مطمئن می شوند که صفحه فرود یک محصول یا خدمات تجاری در بالای نتایج جستجو یا نزدیک آن باشد. این بخش “پولی” از بازاریابی موتور جستجو است – همچنین نقش های “ارگانیک” برای افزایش قابلیت مشاهده موتور جستجو در یک وب سایت وجود دارد.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)        

SEO  همچنین شامل کار با موتورهای جستجو است ، اما با توجه به الگوریتم های آنها به جای پرداخت هزینه های طولانی برای  رتبه بندی بالاتر این بخشی از جنبه “ارگانیک” بازاریابی موتور های جستجو است. جیمز رابینسون ، مدیر بازاریابی در بوفالو 7 می گوید: “سئو یک استراتژی طولانی مدت است.” تغییراتی که امروز ایجاد می کنید ممکن است برای ماهها تأثیری نداشته باشد. “

رابینسون می گوید بازاریابی SEO ، به ویژه هنگامی که هدف آن جذب کسب و کار باشد ، می تواند مقرون به صرفه ترین بازاریابی موجود باشد. “شما باید واقعاً به روز باشید و وقتی Google الگوریتم های آنها را تغییر می دهد ، اگر می خواهید به نتیجه برسید ، باید با آنها تغییر دهید. سخت تر و دشوارتر می شود ، اما این بدان معناست که اگر به درستی در رقابت سرمایه گذاری کنید ، از رقابت راحت تر خواهید بود. “

بازاریابی محتوا

“تفاوت بین بازاریابی محتوا و سایر بازاریابی های عمدتا سنتی در این است که بازاریابی محتوا فروش محصولات یا خدمات نیست.” “هدف اصلی آن ایجاد ارزش برای مشتریان و ایجاد روابط قوی بین نام تجاری و مشتریان است.”

سارالین وارد ، مدیر بازاریابی و ارتباطات در  Solutions می گوید: “به عنوان یک بازاریاب محتوا ، کار من یافتن جذاب ترین ، خلاقانه ترین و مختصرترین روش برای برقراری ارتباط با شرکت ما است.” از آنجا که بازاریابان محتوا سعی در جذب مشتری دارند ، درباره موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود تحقیق می کنند و محتوایی را ایجاد می کنند که آنها را مورد توجه و آگاهی قرار دهد. “من دوست دارم که کار من نیاز دارد که من خارج از چارچوب فکر کنم و راه های جدیدی برای برقراری ارتباط پیدا کنم.”

بازاریابی ویدئویی

کریس استاسیوک ، بنیانگذار و مدیر خلاق Signature Video Group ، می گوید: “حوزه تخصص من بازاریابی ویدیویی و محتوایی است.” “داستان کوتاه ، ما داستان های مشتریان خود را به دارایی های ویدئویی تبدیل می کنیم که به آنها کمک می کند تا مشکلات تجاری خود را حل کنند.”

استاسیوک توضیح می دهد که بازاریابان ویدئو می توانند تعامل را در سطح بسیار عمیق تری نسبت به بسیاری از اشکال دیگر بازاریابی دنبال کنند. “ما نه تنها کسانی که یک فیلم را تماشا کرده اند می توانیم ببینیم ، بلکه اگر مکث کردند ، دوباره چرخیدند ، دو بار تماشا کردند یا بعد از چند ثانیه کلیک کردند. این داده ها به ما کمک می کند تا محتوای آینده بهتری داشته باشیم و در نهایت بازاریاب بهتری شویم. “

عناوین شایع بازاریابی دیجیتال

گرچه این به هیچ وجه لیست جامعی نیست ، عناوین شغلی زیر معمولاً با بازاریابی دیجیتال مرتبط هستند:

  • مدیر شبکه های اجتماعی
  • متخصص سئو
  • مدیر برند دیجیتال
  • متخصص رسانه های پولی
  • متخصص بازاریابی محتوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question