بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

فهرست مطالب

بازاریابی چیست؟

اغلب در مورد بازاریابی اینگونه فکر می کنند که می توانند با ایجاد شعارهای جذاب و تصاویر رنگی مصرف کنندگان را به فروشگاهی جلب کنند.

و گرچه این قطعاً بخشی از یک استراتژی کلی بازاریابی است ، اما کاری که یک تیم بازاریابی حرفه ای انجام می دهد به سختی انجام می شود.

به هر حال بازاریابی چیست؟

خیلی چیزها ، واقعاً بازاریابی موثر از مرحله برند تجاری یک شرکت آغاز می شود و پس از فروش تا پایان راه دنبال می شود. یک کمپین بازاریابی مصرف کننده را در کل چرخه فروش دنبال می کند و اگر به خوبی انجام شود ، فراتر از آن نیز ادامه می یابد.

بنابراین ، برای کمک به همکاران حرفه ای بازاریابی جوان خود ، در آنجا فکر کردم که می توانم تمام اطلاعات موجود در مورد موضوع را جمع آوری کنم. از یک تعریف بازاریابی بدون استخوان گرفته تا انواع مختلف بازاریابی ، شما نمای کاملی از آنچه برای ایجاد برنامه بازاریابی خود لازم است ، خواهید دید.

تعریف بازاریابی

بازاریابی ارتباطی است که برای تأثیرگذاری بر تصمیمات مصرف کننده در نظر گرفته شده است. کل فرآیند بازاریابی با تحقیقات بازار ، شناسایی بازار هدف شما و درک نیازهای مشتری آغاز می شود. عملیات بازاریابی شامل تمام جنبه های تجارت ، از توسعه مفهوم محصول تا تبلیغات است. هدف از بازاریابی این است که افراد بدون توجه به مکانی که در چرخه فروش هستند به محصول یا خدمات شما علاقه مند شوند.

مفهوم بازاریابی چیست؟

در حالی که امروزه متخصصان بازاریابی قبل از ایجاد برنامه بازاریابی خود ، واقعاً این پنج مفهوم را مطالعه نمی کنند ، درک چگونگی تأثیرگذاری این مفاهیم و اطلاع رسانی از استراتژی کسب و کار بسیار مهم است. این مفاهیم ، یا به عنوان “فلسفه مدیریت بازاریابی” نیز شناخته می شوند ، برای درک مکان شرکت و مشتری بالقوه مفید هستند.

و از آنجا که این کل نقش بازاریاب است ، برای گردآوری نام تجاری و مشتری ، مفید است که این مفاهیم را در ترکیب بازاریابی قرار دهید.

مفهوم تولید

مفهوم بازاریابی متمرکز بر تولید اولین بار زمانی آغاز شد که سرمایه داری کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان را در اختیار گرفت. در این مدت ، با آغاز انقلاب صنعتی ، شرکت ها بیشتر در تولید و تولید متمرکز بودند.

مزیت رقابتی این بود که بتوانیم هرچه بیشتر محصولات را با کمترین هزینه ممکن تهیه کنیم. متخصصان بازاریابی در آن مدت فقط باید مشتری بالقوه را متقاعد می کردند که ارزان ترین محصولات موجود را دارند. از آنجا که با افزایش تولید قیمت محصولات کاهش یافت ، اکثر شرکت ها تولید انبوه را در صورت امکان انتخاب کردند.

از طرف دیگر ، بازاریابی مدرن به این آسانی نیست.

دستمزد عادلانه و مسائل عمومی بشردوستانه بسیاری از شرکت ها را به سمت دیگری سوق داده است که باعث افزایش قیمت هر محصول می شود و آنها را مجبور می کند پیام بازاریابی را بسازند که ارزش ذاتی محصول را به برچسب قیمت تبدیل کند.

حتی در این صورت ، شرکت های تولید ناخالص و مجامع بزرگ به طور یکسان هنوز طرز تفکر تولیدی دارند که برای آنها خوب کار می کند

مفهوم محصول

هنگامی که شرکت ها از مفهوم محصول برای توسعه استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند ، آنها بر کیفیت بیش از کمیت تمرکز می کنند. بجای اینکه کیفیت را برای هزینه کم فدا کنند ، تمرکز خود را روی بهبود کیفیت محصولاتشان می گذارند تا نیازهای مشتری را بهتر برآورده کنند.

درک مخاطب هدف به شما کمک می کند ارزش مشتری را در یک محصول خاص مشخص کنید تا بتوانید آن را در پیام بازاریابی خود به روشنی بیان کنید.

این را به وضوح می توانید در توضیحات محصولاتی که فواید و ویژگی های محصول را برجسته می کند ، مشاهده کنید. این امر به ویژه در صنعت فناوری که ویژگی های جدید سریعتر از آنکه خط تولید شما بتواند پیشرفت کند ، اهمیت دارد.

فروش مفهوم

هیچ مدیر بازاریابی خوبی فقط به فروش تمرکز نخواهد کرد اما برخی از فروشگاه های آنلاین سریع حتی در بازاریابی مدرن نیز از فروش مفهوم پیروی می کنند.

چون این منجر به پول بیشتر می شود .

مشاغلی که در وهله اول بر فروش تمرکز دارند ، هر کاری که لازم باشد برای سودآوری انجام می دهند. بنابراین بیشترین بازاریابی صرف تبلیغات پولی ، تخفیف ارزان و تولید کم هزینه می شود.

توجه بسیار کمی به مصرف کننده داده می شود و در نتیجه ، اغلب منجر به رضایت ضعیف می شود. با توجه به اینکه بررسی های مشتریان به شدت بر روند تصمیم گیری برای مصرف کنندگان تأثیر می گذارد ، فروش مفهوم تا حدودی ناپایدار برای اجرای یک کمپین بازاریابی است.

مفهوم بازاریابی

بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن به طور یکسان هنگام تهیه یک برنامه بازاریابی موثر از مفهوم بازاریابی پیروی می کنند. با استفاده از این مفهوم ، مشتری بالقوه تمرکز اصلی است و همه چیز ، از توسعه محصول تا خدمات به مشتری ، بر مصرف کننده متمرکز است.

برخی از برنامه های بازاریابی بیش از بقیه بر مصرف کننده تمرکز دارند. به عنوان مثال بازاریابی رابطه ای ، ایجاد رابطه مادام العمر با مشتری با نام تجاری است تا بتواند برای بقیه عمر خود مشتری داشته باشد. از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا به دنبال درک مشتری بالقوه است تا بتواند محتوای مورد علاقه خود را تولید کند.

مفهوم بازاریابی اجتماعی

با حدود 8 میلیارد نفر در این کره خاکی ، منطقی است که فعالیت های بازاریابی بر رفاه مردم نسبت به سود تمرکز می کنند.

یا حداقل در کنار سود.

برای برند های متمرکز بر مفهوم بازاریابی جامعه ، آنها تمام فعالیت های بازاریابی را به سمت درک بهبود زندگی نه تنها بازار هدف بلکه کل جامعه هدایت می کنند. این امر را معمولاً هنگامی مشاهده خواهید کرد که برند ها، خیریه را در کار بازاریابی خود بگنجانند ، دقیقاً مانند کفش های TOMS که راه را برای مشاغل خیریه در قرن بیستم هموار کرد.

انواع بازاریابی کدامند؟

ایجاد یک استراتژی بازاریابی کاملاً به این بستگی دارد که بازار هدف خود را به خوبی درک کرده باشید و اینکه آنها بیشتر وقت خود را در اینترنت می گذرانند. بسته به مشتری شما ، می توانید از (یک یا همه) این نوع بازاریابی ها استفاده کنید.

  • بازاریابی وبلاگ

 آنچه که به عنوان یک فروشگاه خلاق برای نویسندگان و هنرمندان آغاز شد ، از آن زمان به یک استراتژی بازاریابی موثر برای مشاغل در سراسر جهان تبدیل شده است. امروزه بیشتر بازاریابی محتوا شامل نوشتن و انتشار پست های وبلاگ یا در وب سایت برند یا سایر وب سایت هایی است که مخاطبان هدف مشابهی دارند. هدف اصلی این است که با ایجاد محتوای بیشتر از کالاهایی که برای مخاطبان خود می فروشید ، دسترسی خود را افزایش دهید.

  • بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی ، که تا حد زیادی با بازاریابی دیجیتال همپوشانی دارد ، همان ایده قرار دادن تجارت آنلاین شماست تا بتواند در دسترس مشتریان خود قرار گیرد. در سال 2020 ، مزیت رقابتی چیزی نیست که شما ارائه می دهید ، بلکه میزان آنلاین بودن شما است.

  • بازاریابی چاپی

بازاریابی سنتی تر هنوز هم از رسانه های چاپی استفاده می کند تا با استفاده از کمپین های تبلیغاتی و ویژگی های مهمان در مجلات و روزنامه هایی که مخاطبان می خوانند ، به مخاطبان خود برسند.

  • بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک فرآیند بازاریابی است که بر افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو ، از جمله Google و بینگ است که هنگام جستجوی محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید ، یک وب سایت در مقابل چشم مشتری بالقوه قرار دهید. اگر به خوبی انجام شود ، می تواند هزینه تبلیغاتی شما را پایین نگه دارد و فروش شما را بالا نگه دارد.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

با توجه به اینکه افراد زیادی روزانه ساعت ها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، بسیاری از مشاغل برای دستیابی به مخاطبان هدف خود به کانال های مورد علاقه خود در شبکه های اجتماعی روی آورده اند. علاوه بر توسعه تاکتیک های بازاریابی خود در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی تأثیرگذار نیز روش قدرتمند دیگری برای دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

پیشرفت های اخیر فن آوری ، تولید فیلم های با کیفیت و اساساً بدون پول را از همیشه آسان کرده است. با توجه به اینکه روزانه تقریباً 5 میلیارد فیلم در YouTube مشاهده می شود ، منطقی است که برخی از شرکت ها بخواهند برای بازاریابی فیلم ها نیز تلاش کنند.

چهار نکته خفن بازاریابی

تولید محصول

بازاریابی محصول تحقیقات بازاریابی است که انجام داده خواهد شد تا مشخص كنند كه مخاطبان شما ذقیقا كی هستند و تقاضا برای محصول وجود دارد یا خیر. آنها بهترین کانال های بازاریابی ارتباط با مخاطب را هدف قرار داده و حتی بینشی در مورد چگونگی بهبود محصول برای مطابقت بهتر با نیازهای مخاطب هدف ارائه می دهند.

قیمت

یک تیم بازاریابی با ارزیابی از بازار فعلی برای تعیین میزان هزینه مشتری برای پرداخت به شما کمک می کند تا بهترین امتیاز قیمت محصول خود را تعیین کنید.

محل

متخصصان بازاریابی به تعیین بهترین مکان برای فروش محصولات خود کمک می کنند. به عنوان مثال اگر در حوزه محدودی می فروشید ، خرید آنلاین برای مشتری شما مهم خواهد بود. اگر بازار هدف شما کمی قدیمی تر یا بین المللی است ، بخش بازاریابی می تواند در تعیین بهترین مکان برای فروش به آنها نیز کمک کند.

ترویج

از بین همه اهداف بازاریابی ، این همان چیزی است که اکثر مردم وقتی به فکر یک بخش یا تیم بازاریابی هستند ، به آن فکر می کنند. کمپین های بازاریابی شامل تبلیغات فروش ، تبلیغات و روابط عمومی طراحی شده برای افزایش علاقه به محصول شما هستند.

نتیجه

امروزه تعاریف بازاریابی بسیاری وجود دارد ، اما بیشتر به این دلیل است که اهداف مختلف بازاریابی برای یک محصول واحد ، انواع مختلفی دارد. هدف نهایی ایجاد علاقه به محصول شما و افزایش فروش است. از آنجا که فرآیند بازاریابی شامل تمام جنبه های یک کسب و کار است ، مهم است که دقیقاً یک دیدگاه جامع در مورد بازاریابی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
question